„Przedszkole otwarte na oczekiwania i potrzeby dzieci i rodziców”

Misją naszego Przedszkola jest zapewnienie każdemu dziecku wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności, bez nacisków i przymusu, a poprzez rozbudzanie jego ciekawości i zaspokojenie naturalnej potrzeby poznania otaczającego świata.

Misja przedszkola

Misją naszego przedszkola jest zapewnienie dzieciom bezpiecznego i przyjaznego środowiska, w którym będą mogły rozwijać swoje zdolności intelektualne, emocjonalne i fizyczne. Stawiamy na wszechstronny rozwój, szanując indywidualność każdego dziecka oraz wspierając jego naturalną ciekawość i pasje. Współpracujemy z rodziną, angażując rodziców w proces wychowawczy, by wspólnie dbać o przyszłość dzieci. Kładziemy szczególny nacisk na edukację w duchu szacunku, empatii i integracji, oferując równe szanse wszystkim dzieciom, także tym z różnymi potrzebami edukacyjnymi.


Wizja przedszkola

 

Naszą wizją jest przedszkole, które będzie miejscem pełnym inspiracji, radości, twórczości i rozwoju, w którym każde dziecko będzie miało możliwość odkrywania swoich pasji, rozwijania talentów i zdobywania nowych umiejętności w bezpiecznym, wspierającym środowisku. Chcemy być placówką, która łączy tradycję z nowoczesnością, wykorzystując innowacyjne metody pracy i technologie edukacyjne, aby jak najlepiej przygotować dzieci do kolejnych etapów edukacji. Pragniemy być przedszkolem, które wyróżnia się wysoką jakością nauczania, indywidualnym podejściem do każdego dziecka i integracją dzieci z różnymi potrzebami edukacyjnymi, a także aktywnie angażuje rodziców w życie placówki. Dążymy do tego, by nasze przedszkole było przestrzenią, w której dzieci czują się akceptowane, szanowane i gotowe na wyzwania przyszłości

Misja i wizja w kontekście wartości

Ważnym elementem misji i wizji przedszkola są wartości, które stanowią podstawę jego działania:

  • Bezpieczeństwo: Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego i fizycznego, aby mogły swobodnie się rozwijać.
  • Szacunek i empatia: Kształtowanie postaw wzajemnego szacunku i empatii, zarówno w stosunku do siebie, jak i innych.
  • Równość szans: Dążenie do zapewnienia wszystkim dzieciom równych szans edukacyjnych i wychowawczych, niezależnie od ich pochodzenia, zdolności czy statusu społecznego.
  • Współpraca: Ścisła współpraca z rodzicami i społecznością lokalną, aby wspólnie tworzyć jak najlepsze warunki dla rozwoju dziecka.
  • Innowacyjność: Wprowadzanie nowoczesnych metod nauczania i wychowania, które odpowiadają na współczesne wyzwania edukacyjne.

 

I. STRATEGIA ROZWOJU PLACÓWKI

o    Zapewnienie ciągłego rozwoju i doskonalenia jakości pracy

o    Kształtowanie pozytywnego wizerunku placówki w środowisku   

1) MOCNE STRONY PRZEDSZKOLA

  1. Atrakcyjna oferta edukacyjna.
  2. Autorskie programy pracy - koncepcje.
  3. Szeroki wachlarz imprez, uroczystości i wycieczek.
  4. Udział w konkursach, festiwalach i akcjach na skalę ogólnopolską.
  5. Wysoki poziom pracy dydaktyczno-wychowawczej (innowacje, nowatorstwo).
  6. Dobra atmosfera i klimat przedszkola.
  7. Wysokie kwalifikacje i ustawiczne doskonalenie nauczycieli.
  8. Szeroka współpraca ze środowiskiem lokalnym: instytucjami oświatowymi i społecznymi.
  9. Wysoki poziom zadowolenia rodziców – powodzenie placówki w środowisku.

 

 

  II. DIAGNOZA

Opracowanie Programu Rozwoju Przedszkola poprzedzone zostało diagnozą  pracy przedszkola, wynikającą z analizy jego mocnych i słabych stron. 
Tworząc program rozwoju, uwzględniono również potrzeby środowiska lokalnego, możliwości przedszkola zarówno kadrowe, jak i bazowe, Statut Przedszkola.
Na podstawie diagnozy jakości pracy placówki zostały podjęte działania zmierzające do osiągnięcia określonych zadań i celów głównych.

 

1) ZADANIA

  • Tworzenie warunków do rozwijania aktywności twórczej dzieci w różnorodnych formach działalności.
  • Wspieranie samodzielnych działań dziecka ze szczególnym uwzględnieniem działań twórczych.

2) CELE

  • Stymulowanie rozwoju ekspresji twórczej dzieci w różnych obszarach edukacyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania siebie w różnych formach ekspresji.
  • Aktywizowanie sfery wyobraźni i fantazji.
  • Stymulowanie kreatywnej postawy.
  • Kształtowanie  myślenia i działania zmierzającego do samorealizacji.
  • Pomoc w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „ja”.
  • Wspieranie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej.
  • Aktywizowanie rodziców do udziału w życiu przedszkola.  

3) NASZ PRIORYTET

Wychowanie samodzielnego, kreatywnie myślącego i otwartego na kontakty z otoczeniem absolwenta przedszkola, który potrafi współdziałać z innymi, umiejący rozwiązywać problemy, nawiązywać kontakty, pokonywać trudności i niepowodzenia.

Godziny otwarcia

Przedszkole czynne: codziennie z wyjątkiem sobót, niedziel i świąt
w godzinach od godz. 6:00 do 17:00.

Sekretariat czynny: codziennie z wyjątkiem sobót, niedziel i świąt 
w godzinach od godz. 7:00 do 16:00.

 

Dane kontaktowe

Przedszkole nr 12 w Mikołowie,
ul. Słowackiego 18

Główne przedszkole:
Tel. 32 226 02 08

Email: info@p12.mikolow.eu

Orły Edukacji

Przedszkole nr 12 im. "Bajkowej Przygody" - Mikołow