„Przedszkole otwarte na oczekiwania i potrzeby dzieci i rodziców”
Misją naszego Przedszkola jest zapewnienie każdemu dziecku wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności, bez nacisków i przymusu, a poprzez rozbudzanie jego ciekawości i zaspokojenie naturalnej potrzeby poznania otaczającego świata.
Misja przedszkola
Misją naszego przedszkola jest zapewnienie dzieciom bezpiecznego i przyjaznego środowiska, w którym będą mogły rozwijać swoje zdolności intelektualne, emocjonalne i fizyczne. Stawiamy na wszechstronny rozwój, szanując indywidualność każdego dziecka oraz wspierając jego naturalną ciekawość i pasje. Współpracujemy z rodziną, angażując rodziców w proces wychowawczy, by wspólnie dbać o przyszłość dzieci. Kładziemy szczególny nacisk na edukację w duchu szacunku, empatii i integracji, oferując równe szanse wszystkim dzieciom, także tym z różnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wizja przedszkola
Naszą wizją jest przedszkole, które będzie miejscem pełnym inspiracji, radości, twórczości i rozwoju, w którym każde dziecko będzie miało możliwość odkrywania swoich pasji, rozwijania talentów i zdobywania nowych umiejętności w bezpiecznym, wspierającym środowisku. Chcemy być placówką, która łączy tradycję z nowoczesnością, wykorzystując innowacyjne metody pracy i technologie edukacyjne, aby jak najlepiej przygotować dzieci do kolejnych etapów edukacji. Pragniemy być przedszkolem, które wyróżnia się wysoką jakością nauczania, indywidualnym podejściem do każdego dziecka i integracją dzieci z różnymi potrzebami edukacyjnymi, a także aktywnie angażuje rodziców w życie placówki. Dążymy do tego, by nasze przedszkole było przestrzenią, w której dzieci czują się akceptowane, szanowane i gotowe na wyzwania przyszłości
Misja i wizja w kontekście wartości
Ważnym elementem misji i wizji przedszkola są wartości, które stanowią podstawę jego działania:
- Bezpieczeństwo: Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego i fizycznego, aby mogły swobodnie się rozwijać.
- Szacunek i empatia: Kształtowanie postaw wzajemnego szacunku i empatii, zarówno w stosunku do siebie, jak i innych.
- Równość szans: Dążenie do zapewnienia wszystkim dzieciom równych szans edukacyjnych i wychowawczych, niezależnie od ich pochodzenia, zdolności czy statusu społecznego.
- Współpraca: Ścisła współpraca z rodzicami i społecznością lokalną, aby wspólnie tworzyć jak najlepsze warunki dla rozwoju dziecka.
- Innowacyjność: Wprowadzanie nowoczesnych metod nauczania i wychowania, które odpowiadają na współczesne wyzwania edukacyjne.
I. STRATEGIA ROZWOJU PLACÓWKI
o Zapewnienie ciągłego rozwoju i doskonalenia jakości pracy
o Kształtowanie pozytywnego wizerunku placówki w środowisku
1) MOCNE STRONY PRZEDSZKOLA
- Atrakcyjna oferta edukacyjna.
- Autorskie programy pracy - koncepcje.
- Szeroki wachlarz imprez, uroczystości i wycieczek.
- Udział w konkursach, festiwalach i akcjach na skalę ogólnopolską.
- Wysoki poziom pracy dydaktyczno-wychowawczej (innowacje, nowatorstwo).
- Dobra atmosfera i klimat przedszkola.
- Wysokie kwalifikacje i ustawiczne doskonalenie nauczycieli.
- Szeroka współpraca ze środowiskiem lokalnym: instytucjami oświatowymi i społecznymi.
- Wysoki poziom zadowolenia rodziców – powodzenie placówki w środowisku.
II. DIAGNOZA
Opracowanie Programu Rozwoju Przedszkola poprzedzone zostało diagnozą pracy przedszkola, wynikającą z analizy jego mocnych i słabych stron.
Tworząc program rozwoju, uwzględniono również potrzeby środowiska lokalnego, możliwości przedszkola zarówno kadrowe, jak i bazowe, Statut Przedszkola.
Na podstawie diagnozy jakości pracy placówki zostały podjęte działania zmierzające do osiągnięcia określonych zadań i celów głównych.
1) ZADANIA
- Tworzenie warunków do rozwijania aktywności twórczej dzieci w różnorodnych formach działalności.
- Wspieranie samodzielnych działań dziecka ze szczególnym uwzględnieniem działań twórczych.
2) CELE
- Stymulowanie rozwoju ekspresji twórczej dzieci w różnych obszarach edukacyjnych.
- Rozwijanie umiejętności wyrażania siebie w różnych formach ekspresji.
- Aktywizowanie sfery wyobraźni i fantazji.
- Stymulowanie kreatywnej postawy.
- Kształtowanie myślenia i działania zmierzającego do samorealizacji.
- Pomoc w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „ja”.
- Wspieranie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej.
- Aktywizowanie rodziców do udziału w życiu przedszkola.
3) NASZ PRIORYTET
Wychowanie samodzielnego, kreatywnie myślącego i otwartego na kontakty z otoczeniem absolwenta przedszkola, który potrafi współdziałać z innymi, umiejący rozwiązywać problemy, nawiązywać kontakty, pokonywać trudności i niepowodzenia.