I. STRATEGIA ROZWOJU PLACÓWKI
o Zapewnienie ciągłego rozwoju i doskonalenia jakości pracy
o Kształtowanie pozytywnego wizerunku placówki w środowisku
1) NASZA WIZJA
„Przedszkole otwarte na oczekiwania i potrzeby dzieci i rodziców”
2) MOCNE STRONY PRZEDSZKOLA
- Atrakcyjna oferta edukacyjna.
- Autorskie programy pracy - koncepcje.
- Szeroki wachlarz imprez, uroczystości i wycieczek.
- Udział w konkursach, festiwalach i akcjach na skalę ogólnopolską.
- Wysoki poziom pracy dydaktyczno-wychowawczej (innowacje, nowatorstwo).
- Dobra atmosfera i klimat przedszkola.
- Wysokie kwalifikacje i ustawiczne doskonalenie nauczycieli.
- Szeroka współpraca ze środowiskiem lokalnym: instytucjami oświatowymi i społecznymi.
- Wysoki poziom zadowolenia rodziców – powodzenie placówki w środowisku.
3) NASZA MISJA
Misją naszego Przedszkola jest zapewnienie każdemu dziecku wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności, bez nacisków i przymusu, a poprzez rozbudzanie jego ciekawości i zaspokojenie naturalnej potrzeby poznania otaczającego świata.
II. DIAGNOZA
Opracowanie Programu Rozwoju Przedszkola poprzedzone zostało diagnozą pracy przedszkola, wynikającą z analizy jego mocnych i słabych stron.
Tworząc program rozwoju, uwzględniono również potrzeby środowiska lokalnego, możliwości przedszkola zarówno kadrowe, jak i bazowe, Statut Przedszkola.
Na podstawie diagnozy jakości pracy placówki zostały podjęte działania zmierzające do osiągnięcia określonych zadań i celów głównych.
1) ZADANIA
- Tworzenie warunków do rozwijania aktywności twórczej dzieci w różnorodnych formach działalności.
- Wspieranie samodzielnych działań dziecka ze szczególnym uwzględnieniem działań twórczych.
2) CELE
- Stymulowanie rozwoju ekspresji twórczej dzieci w różnych obszarach edukacyjnych.
- Rozwijanie umiejętności wyrażania siebie w różnych formach ekspresji.
- Aktywizowanie sfery wyobraźni i fantazji.
- Stymulowanie kreatywnej postawy.
- Kształtowanie myślenia i działania zmierzającego do samorealizacji.
- Pomoc w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „ja”.
- Wspieranie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej.
- Aktywizowanie rodziców do udziału w życiu przedszkola.
3) NASZ PRIORYTET
Wychowanie samodzielnego, kreatywnie myślącego i otwartego na kontakty z otoczeniem absolwenta przedszkola, który potrafi współdziałać z innymi, umiejący rozwiązywać problemy, nawiązywać kontakty, pokonywać trudności i niepowodzenia.